تبليغاتX
زیست پیام
فلفل قرمز درد را تسكين مي‌دهد :                           ۲۹/۳/۸۷
جام جم آنلاين: ‌فلفل قرمز گياهي محرك، مقوي و تسكين‌دهنده است. گياه فلفل ميوه‌هاي مخروطي‌شكل و به رنگ قرمز داشته و خواص ضد عفوني كننده و تسكين دهنده دارد.اين گياه بوته‌اي تا 1 متر رشد كرده و ميوه‌هايي مخروطي‌شكل دارد. همچنين بر اساس آخرين يافته‌هاي پژوهشگران استراليايي فلفل قرمز براي رفع بيخوابي هم مفيد است.
يادآور مي‌شود؛ محققان معتقدند مصرف فلفل قرمز به سلامت قلب و برخورداري از خوابي راحت در طول شب كمك مي‌كند. همچنين مانع از رشد تومورهاي سرطاني شده و تاثيرات شيمي‌درماني و پرتودرماني دارد.
+ نوشته شده توسط شهین الیاسی در و ساعت 8:35 |
تاثير دارچين در كاهش قند و كلسترول خون :       

جام جم آنلاين: محققان بيمارستان دانشگاه مالمو در سوئد متوجه شدند افزودن اندكي بيش از يك قاشق چايخوري دارچين به يك كاسه پوره برنج باعث مي‌شود افزايش ميزان قند خون در گروهي افراد سالم پس از مصرف غذا كاهش يابد.
به گزارش رويترز از نيويورك ، حاصل اين بررسي كه در نشريه تغذيه باليني امريكا چاپ شده مويد بررسي‌هاي قبلي است كه دارچين ممكن است به كنترل قند خون كمك كند اما هنوز خيلي زود است دارچين را براي درمان بيماري قند تجويز كنند.
در بيماري قند ميزان قند خون به اين دليل بالا مي‌رود كه بدن نمي‌تواند به درستي انسولين، هورمون تنظيم كننده قند خون را مصرف كند.
تحقيقات نشان داد ميزان قند و كلسترول خون افراد مبتلا به ديابت نوع 2 پس از مصرف دارچين در 40 روز كاهش يافت اما دارچين در افراد مبتلا به ديابت نوع يك چنين تاثيري ندارد.

+ نوشته شده توسط شهین الیاسی در و ساعت 23:58 |

 غذاي فلفل دار باعث كاهش وزن مي شود :            

به نقل از جام جم آنلاين: اگر از چربي پوست ، خواب ناقص و اضافه وزن خود ناراحت هستيد ، لطفا غذاي فلفل دار مصرف كنيد.
به گزارش پايگاه اينترنتي الرايه ، تحقيق نشان داد خوردن مقداري غذاي سبك فلفل دار پيش از خواب باعث مي شود تمامي مشكلات شما برطرف شود.
محققان دانشگاه پكن با نظارت پروفسور يانگ به اين نتيجه رسيدند غذاهاي داراي ادويه بويژه ادويه تند باعث مي شود انسان به خواب عميق برود.
پروفسور يانگ گفت: خوردن فلفل قرمز ، خردل و غذاي داغ باعث مي شود وزن شما كاهش پيدا كند.
وي افزود: اين مواد شما را تشنه مي كنند و شما با نوشيدن مايعات مانع جذب كالري هاي اضافي به بدن تان مي شويد.

 

 

+ نوشته شده توسط شهین الیاسی در و ساعت 23:10 |

از فوائد ادویه جات غافل نشوید!                    

جام جم آنلاين: با افزودن ادویه جاتی مانند سیر ، آویشن ، نعنا ، کاری ، و رزماری به رژیم غذایی می توانید از فوائد زیاد آنها بر سلامت خود بهره مند شوید.
به گزارش هلث دی سوزانا زیک ، یک محقق هومیوپاتی در دانشگاه میشیگان ، می گوید افزودن این گیاهان و ادویه جات به غذا به حفظ وزن سالم کمک می کند. علاوه بر اینکه درجلوگیری از ابتلا به برخی انواع سرطان ، کاهش فشار خون ، کنترل قند خون و بهبود سلامت قلب و عروق نیز موثرند.
وی جایگزین کردن مواد مضری مانند قند ، نمک و چربی را با این ادویه ها و گیاهان علفی در بهبود سلامت موثر می داند.
وی توصیه می کند به جای نمک از ادویه هایی مانند آویشن ، سیر ، جعفری ، رزماری (اکلیل کوهی) استفاده شود.
همچنین استفاده ازسیر تازه را به عنوان یک کاهش دهنده فشار خون و کلسترول مفید می داند.
سیر خشک و یا سیری که به مدت طولانی مانده باشد فوائد مفید خود را از دست داده است.
رزماری یک آنتی اکسیدان است ککه ظاهرا حافظه را تقویت نموده به جلوگیری از سرطان کمک می کند.
آویشن ، نعنا ، و رزماری به لحاظ روغن های ضروری که دارند برای مقابله با سرماخوردگی توصیه می شوند.
آویشن برای درمان سرفه های مزمن نیز مفید است. پیش از این به طور سنتی نیز از این ادویه برای درمان سرفه استفاده می شد.
ادویه های گرم شامل زنجبیل ، جوز ، دارچین ، و فلفل برای کاهش فشار خون مفیدند.
و بالاخره محققان دریافته اند موادی در زردچوبه وجود دارد که خواص ضد التهابی دارد و برای کاهش کمردرد مفید شناخته شده است.

+ نوشته شده توسط شهین الیاسی در و ساعت 23:2 |
کمی ادویه اضافه کنید . برای ذهنتان خوب است :        ۳۱/۴/۸۶

جام جم آنلاين: یک ماده شیمیایی موجود در ادویه کاری به حذف پلاک های آلزایمر از مغز کمک می کند. پیش از این نیز گزارش شده بود که ادویه کاری در کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر موثر است.
به گزارش ساینس دیلی ، در این مطالعه محققان دریافتند یک ماده شیمیایی تعداد سلولهای ایمنی موسوم به ماکروفاژها را برای پاک کردن بتا آمیلوئید ، پروتئینی که پلاک های مربوط به آلزایمر را در مغز تشکیل می دهد ، افزایش می دهد.
این ماده جزء فعال موجود در ترکیبات curcuminoid ، یک ماده طبیعی موجود در ریشه زردچوبه است. زردچوبه ادویه ای است که اغلب در پودرکاری یافت می شود.
همچنین در مطالعه فوق ژن هایی شناخته شدندکه در این فرآیند نقش داشته و مسئول تعدادی از اعمال مهم سیستم ایمنی هستند.
بر این اساس یافته های فوق اطلاعات بیشتری را در باره نقش سیستم ایمنی دربیماری آلزایمر ارائه می دهد و می تواند به یافتن روشهای درمانی جدید بیانجامد.

+ نوشته شده توسط شهین الیاسی در و ساعت 23:46 |

با کاهش مصرف نمک به سلامت قلب خود کمک کنید :       ۱/۲/ ۸۵

جام جم آنلاين: تحقیقات نشان می دهد کاهش مصرف نمک می تواند تا 25 ازدرصد از خطر بیماری قلبی عروقی و 20 درصد از بیماری قلبی کشنده بکاهد.
میزان دریافت نمک در روز نباید بیش از شش گرم باشد.
متخصصان پیش از این نیز اعلام کرده اند که مصرف زیاد نمک باعث افزایش فشار خون می شود که آن هم به نوبه خود باعث افزایش خطر بیماری قلبی و سکته مغزی می شود.
افرادی که مصرف نمک را دررژیم غذائیشان کم می کنند ، خود را از خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی تا حدی حفظ می کنند.
به گزارش BBC پرفسور گراهام مک گرگور مشاور بیماری های قلب و عروق در بیمارستان سن جرج لندن این مطالعه را حائز اهمیت می داند و می گوید این تحقیق نشان می دهد اگر افراد دریافت نمک را کاهش دهند ، تعداد مبتلایان به حمله قلبی ، سکته مغزی و نارسایی قلبی کاهش می یابد.
وی خاطر نشانمی کند که این اثرات مثبت گسترده تنها به کمی کاهش نمک در برنامه غذایی مربوط می شود.
مقادیر نمک توصیه شده برای سنین مختلف از طرف موسسه استانداردهای غذایی به قرار زیر است:
1 تا 3 سال: 2 گرم نمک در روز
4 تا 6 سال: 3 گرم
7 تا 10 سال: 5 گرم
11 سال و بالاتر: 6 گرم

 

 

+ نوشته شده توسط شهین الیاسی در و ساعت 23:33 |
افزودني‌ها و نقش آنها در صنايع غذايي :              ۱۴/۸/۸۵                      

به نقل از جام‌جم آنلاين‌: افزودني‌هاي غذايي موادي هستند كه طي فرآيندسازي يا توليد يك محصول غذايي به آن افزوده مي‌شوند.
افزودني‌ها پنج عملكرد اصلي دارند:
1- حفظ ثبات محصول غذايي: امولسيون كننده‌هاي مورد استفاده در صنايع غذايي بافت ثابتي را فراهم كرده از جدا شدن اجزاي محصول جلوگيري مي‌كنند. تثبيت‌كننده‌ها و تغليظ‌كننده‌ها نيز موجب يكنواختي بافت آن مي‌شوند و عواملي هم براي جريان آزاد مواد بكار مي‌روند.
2- ارتقا يا حفظ ارزش غذايي: غني‌سازي مواد غذايي امكان بهبود وضعيت تغذيه‌اي جمعيت را فراهم مي‌كند. براي مثال ويتامين‌ها و املاح معدني به بسياري از غذاها شامل آرد، غلات، مارگارين و شير افزوده مي‌شوند. اين كار كمبود ويتامين‌ها و عناصر معدني در رژيم غذايي افراد را جبران مي‌كند.
3- حفظ طعم و كيفيت: آلودگي باكتريايي باعث وقوع بيماري‌هاي ناشي از مواد غذايي مي‌شود. نگهدارنده‌ها فساد حاصل از هوا، قارچ‌ها، باكتري‌ها يا مخمرها را كاهش مي‌دهند. نگهدارنده‌هايي همچون آنتي اكسيدان‌ها با جلوگيري از فساد چربي‌ها به حفظ طعم مواد غذايي كمك مي‌كنند. جلوگيري از قهوه‌اي شدن ميوه‌ها در معرض هوا نيز از ديگر اثرات مواد نگهدارنده است.
4- كنترل اسيديته و قليائيت ، و قابليت تخمير: برخي افزودني‌هاي خاص با تغيير اسيديته مواد غذايي به حفظ طعم، رنگ يا بوي مطلوب كمك مي‌كنند. عوامل تخميركننده‌اي كه در اثر حرارت اسيد آزاد مي‌كنند با مايه خمير واكنش داده منجر به پخت بهتر بيسكوئيت و ديگر مواد مي‌شود.
5- رنگ دهي و بهبود عطر و بوي مواد غذايي: بسياري از ادويه‌ها و طعم‌دهنده‌هاي طبيعي و سنتيك بهترين طعم و بو را به ماده غذايي مي‌دهند و رنگ‌هاي غذايي نيز به ظاهر بهتر محصولات كمك مي‌كنند.

 

+ نوشته شده توسط شهین الیاسی در و ساعت 21:0 |
تاثير فلفل‌ در از بين‌ بردن‌ سلول ها ي‌ سرطاني‌ :                                      ۲۰/۱۰/۸۵

منبع :جام جم آنلاين: محققان‌ بريتانيايي مي گويند ماده‌ موجود در فلفل‌ قرمز تا سه‌ برابر مرگ‌ سلولهاي‌ سرطاني‌ را با حمله‌ به‌ ميتوکوندري ها افزايش‌ مي‌ دهد.
به گزارش شبكه بي بي سي ، ‌يافته‌ هاي‌ محققان‌ دانشگاه‌ ناتينگهام‌ نشان‌ داده‌ است‌ ، ماده‌ موجود در فلفل‌ قرمز موسوم‌ به‌ کاپسايسين‌ بدون‌ صدمه‌ زدن‌ به‌ سلول هاي سالم‌ تا سه‌ برابر اپوپتوسيس‌ يا مرگ‌ سلولي‌ را در سلول هاي‌ سرطاني‌ افزايش‌ مي‌ دهد.
کاپسايسين‌ بر روي‌ سلول هاي‌ سرطاني‌ ريه‌ و پانکرآس‌ آزمايش‌ شده‌ است‌‌ و محققان‌ اميدوارند با پيگيري‌ اين‌ تحقيق‌ بتوانند راهي‌ را براي‌ درمان‌ انواع‌ سرطان‌ پيدا کنند.‌

+ نوشته شده توسط شهین الیاسی در و ساعت 7:40 |